onsdag 25 oktober 2017

Planering 2 - Resväg

Resväg 

Att planera resvägen är nästan lika roligt som att göra själva resan. För att hinna detta på 2 veckor måste jag cykla minst 7 mil per dag. Jag har medvetet lagt lite längre etapper av två anledningar.

1) För att jag ska komma lite längre om det behövs för att hinna runt.
2) För att jag ska kunna ta en vilodag extra eller ändra några dagsetapper till kortare sträcka.

Här är ett första förslag på etapper. Det kan komma att ändras efter hand som jag googlar fram fler trevliga ställen att stanna på.


Reseplan NC 500


Dag 1 –  (104 km)
·        Inverness – Rogie Falls 
o   Ca 2 timmar 
o   Ca 37 km
o   Söder om Bauly Firth
·        Rogie Falls – Lochcarron
o   Ca 3 tim 30 min
o   Ca 67 km

Dag 2 – (79 km)
·        Lochcarron – Applecross 
o   Ca 2 tim 30 min
o   Ca 28 km
·        Applecross – Torridon
o   Ca 3 tim 30 min
o   Ca 51 km

Dag 3 – (110 km)
·        Torridon – Gairloch
o   Ca 3 timmar (kuperat)
o   Ca 48 km
·        Gairloch – Badrallach bothy 
o   Liten stuga att övernatta i en bit från vägen
o   Ca 4 tim
o   Ca 62 km

Dag 4 – (104 km)
·        Badrallach bothy – Ullapool
o   Ca 3 timmar
o   Ca 48 km
·        Ullapool – Clachtoll campsite
o   Ca 4 timmar
o   Ca 56 km

Dag 5 – (90 km)
·        Clachtoll campsite – Durness
o   Ca 6 timmar
o   Ca 90 km

Dag 6 – (vilodag)
·        Utforska 
o   Smoo Cave
o   Cape Wrath

Dag 7 – (144 km)
·        Durness – Bettyhill
o   Ca 4 tim 30 min
o   Ca 64 km
·        Bettyhill – John o Groats
o   Ca 5 tim
o   Ca 80 km

Dag 8 – (102 km)
·        John o Groats – Dunbeath
o   Ca 3 tim
o   Ca 60 km
·        Dunbeath – Brora 
o   Ca 2 tim 30 min
o   Ca 42 km

Dag 9 – ( 61 km)
·        Brora – Dornoch
o   Ca 1 tim 30 min
o   Ca 25 km
·        Dunroch – Tarbat Ness Lighthouse
o   Ca 2 tim
o   Ca 36 km

Dag 10 – (78 km) 
·        Tarbat Ness Lighthouse – Inverness 
o   Ca 4 tim 30 min
o   Ca 78 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar