måndag 6 november 2017

Ingen återvändo / Point of no return

Bokat!!

(In English? .. Scroll down!)

Så var flygbiljetterna bokade!! 📆 ✈

Efter lite övervägande så insåg jag att det kan aldrig bli för mycket tid i Skottland! 

Kl. 11.30 den 25 maj lyfter planet från Landvetter mot ett förhoppningsvis underbart äventyr! 3 veckor och 3 dagar senare åker planet tillbaka, förmodligen med mig fånigt leende och antagligen redan börjat planera nästa resa till Skottland.

Jag har mer tid på mig än min första planering, vilket gör att jag kan stanna oftare och njuta av platser jag kommer förbi och inte behöver cykla så långt varje dag. 

Efter en dag med massa intryck ser jag fram emot lite skönt häng på nån lokal pub med gästvänliga skottar som berättar om mer tips på platser jag inte får missa. Att de är gästvänliga och nyfikna på främlingar har jag fått erfara tidigare.

Annat som jag vill göra:
* Vildcampa på en lång strand.
* Njuta av utsikten från tältet och förhoppningsvis underbara solnedgångar.
* Susa ner på cykeln genom Bealach na Bà! DET ser jag fram emot! ... eller vänta nu... tänk om jag kommer från det hållet att jag kommer få cykla UPPFÖR hela vägen... Nåja.. det ger sig! 😎😜
* Smoo Cave vill jag se med egna ögon. 
* Provsmaka lokal whiskey på nåt familjeägt destilleri.
* Paddla kajak med delfiner är lite bonus inplanerat i slutet av resan! 🐬🐳
🐋... och kanske en val eller två. 

Det är "långt" kvar... men nu börjar det kännas på riktigt!! 

Bildresultat för bealach na ba road

Bealach na Bà

............................................................................................................................


Booked!

The planetickets has been booked! 

I did some thinking and came to the conclusion that it can not be too much time in Scotland. 

11.30 AM in May 25 I'm leaving from Landvetter (Gothenbourg, Sweden) to, hopefully, a wonderful adventure! 3 weeks and 3 Days later, I will return with a big smile and loaded with memories and probably already planning next trip to Scotland. 

I got more time than in my first plan. Because of this I can do more stops on the way if I pass a Beautiful spot, and can shorten each distance per day. 

After a day with loads of impressions I'm looking forward to hang around nice people at a local pub. Hopefully the locals can give me nice advice of things to see around the area. I know the Scots are friendly and welcoming with strangers, experienced that a few month ago. 

Other things I want to do: 
* Wildcamping at a long beautiful beach. 
* Enjoy the view from the tent hopefully some lovely sunsets. 
* Running the bike downhill at Bealach na Bà. THAT I'm looking forward to. But hey... wait a minute... What if I come from the other way and have to go UP all the way? Never mind... nice anyway!! 
* Smoo Cave I want to see with my own Eyes. 
* Taste some local whiskey at a family distillery. 
* Kayaking with Dolphins is a little bonus I'm planning at the end of the trip. And maybe a whale or two... 

Well... It's still a long wait until I leave, but it's starting to feel like I'm actually is going to do this!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar