måndag 1 januari 2018

145 dagar / 145 days

Scroll down for English


145 dagar! 

Det låter nästan som en skräckfilm men är mycket trevlig nedräkning till min resa till Skottland. Nu är det rätt sida nyår och då kommer det gå fort!

Det börjar klarna mer och mer hur jag ska ta mig runt och var jag ska övernatta. Så många fina små Bothys överallt!! Ett och annat litet B&B får det bli också. Ibland kan det vara skönt med en varm dusch och en mjuk säng med rena lakan. 

Visste ni att vi faktiskt har nåt som liknar skottska Bothys i Sverige också?? Jag och min kompis Rebecka har som målsättning med minst 1 natt utomhus i månaden. Boken Stuglandet är en guide till öppna stugor runt om i landet. Flera stycken finns inte så långt bort (Västra Götaland där vi bor) och det börjar bli dags att planera för januarinatten. 😊


145 Days! 

It almost sounds like a horrormovie, but it is a very nice countdown for my trip to Scotland. It's the right side of New Year and it will go so fast! 

It's getting clearer how I'm going to go and where to stay for the night. So many nice Bothys all over Scotland!! One or two nice BnB will be visited too. Sometimes it would be nice with a hot shower and a clean bed. 

Did you know we actually have something like Scottish Bothys in Sweden too!?? Me and my friend Rebecka has a goal for this year, to sleep outdoors 1 night every month.. The book Stuglandet (Translation would be something like: The land of cabins or Cabinland). Several of them is not so far from where we live (area Västra Götaland), and it's getting time to plan January night outdoors! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar